• 444 4 597
  • Sanal Tur
Kaydol Giriş
Logo Logo
Giriş Kaydol
  • Hakkımızda
  • Atölyeler
  • Eğitimler
  • Etkinlikler
  • Güncel
  • Galeri
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İletişim

Robotik & Kodlama 2022 Yaz

  • Anasayfa
  • Kurslar
Thumb

Kategori

Robotik & Kodlama

Konum

Vadipark
Bilişim Akademisi

Telefon

444 4 597 dahili 2151
  • Genel Bakış
  • Müfredat
  • Koşullar & Takvim

Açıklamalar

Robotik kodlama, makine ve kontrol sistemlerini, bilgisayar, elektronik ve uzay bilimlerinin tümünü kapsayan bir ortak çalışma alanında gerekli yazılım “kodları” ile makinelerin iletişiminin sağlanmasıdır. Mekanizmaların tasarımı, kontrol edilebilmeleri için yapılarına elektronik donanımların eklenmesi, dijital ortamda kontrollerinin sağlanması ve belirli ortamlarda belirli koşullara göre çalışmaları için gerekli kodlar vardır. Robotik ise makine, mekatronik, bilgisayar, yazılım, kontrol ve otomasyon, uzay ve havacılık, elektrik-elektronik gibi birçok mühendislik disiplinini bir arada toplayan bir bilim dalıdır.

Neler Öğreneceksiniz

Ardunio

  1. BİGİSYARLARIN TARİHİ GELİŞİMİ
    1. Bilgisayarların Tarihi Gelişimi
  2. MİKROİŞLEMCİLER
    1. Mikroişlemciler
  3. MİKRODENETLEYİCİLER
    1. Mikroişlemci İle Mikrodenetleyici Arasındaki Farklar
  4. MİKRODENETLEYİCİLER GELİŞTİRME KARTLARI
    1. STM Geliştirme Kartları
    2. NodeMCU
    3. MSP430 LanchPad
    4. Beagle Bone
    5. Spark Core
    6. Intel Galileo
    7. Rasberry Pi
    8. Latte Panda
    9. Digispark ATtiny85
    10. Ardunio
  5. ARDUNİO ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİ
    1. Ardunio Mega
    2. Ardunio Nano
    3. Ardunio Leonardo
    4. Ardunio Esplora
    5. Ardunio Yun
    6. Ardunio Pro Mini
    7. Ardunio Due
    8. Ardunio Uno
  6. ARDNİO SÜRÜCÜSÜNÜN KURULUMU
    1. Ardunio Sürücüsünün Kurulumu
  7. ARDUNİO SHİELD'LERİ VE MODÜLLERİ
    1. Ardunio Shield'leri ve Modülleri
  8. MİKRODENETLEYİCİLERİN PROGRAMLANMASI
    1. Mikrodenetleyicilerin Programlanması
  9. ARDUNİO İDE DERLEYİCİSİNİN (COMPİLER) KURULUMU
    1. Ardunio Ide Derleyicisinin (Compiler) Kurulumu
  10. TEMEL ELEKTRONİK BİLGİSİ
    1. Led
    2. Direnç
    3. Transistör
    4. Kondansatör
    5. Potansiyemetre
    6. Buton
    7. Jumper Kablo
    8. BreadBoard Kullanımı
  11. ARDUNİO PROGRAMLAMA DİLİ
    1. Void Setup
    2. Void Loop
    3. PinMode
    4. Digital Write
    5. Delay
  12. TEMEL UYGULAMALAR
    1. Led Yakma- Flaşör
    2. Sırayla Yanan İki Led Flip-Flop Devresi
    3. Trafik Lambası
    4. Yürüyen Işık
  13. VERİ TÜRLERİ VE DEĞİŞKENLER
    1. Değişken Tanimlama
    2. Tanımlama Kuralları
    3. Yerel Değişkenler
    4. Global Değişkenler
    5. Tamsayı Değişken Türü (int)
  14. UYGULAMALAR 2
    1. Yürüyen Işık
    2. RGB Led Işık

MBlock

Dene-Yap

Bilim & Teknoloji

  1. A. TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
    1. 1. Teknoloji ve Tasarım Öğreniyorum
    2. 2. Temel Tasarım
  2. B. TASARIM SÜRECİ VE TANITIM
    1. 1. Tasarım Odaklı Süreç
    2. 2. Bilgisayar Destekli Tasarım
  3. C. YAPILI ÇEVRE VE ÜRÜN
    1. 1. Mimari Tasarım
    2. 2. Ürün Geliştirme
  4. D. İHTİYAÇLAR VE YENİLİKÇİLİK
    1. 1. Enerjinin Dönüşümü ve Tasarım
    2. 2. Engelsiz Hayat Teknolojileri
  5. E. TASARIM VE TEKNOLOJİK ÇÖZÜM
    1. 1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum
    2. 2. Bunu Ben Yaptım

Robotik Kodlama 6. Dönem

  1. Scratch'te Karakter ve Sahne Çizimi, Kostüm Değişikliği X-Y Koordinat Düzlemi
    1. Scratch programında karakter ve sahne çizimini uygular. Scratch'te karakterlerin kostüm değ
  2. Scratch'te Koşullar ve Değişkenler
  3. Mblock Programı Kurulumu Çalışması
  4. Devre Devre Elemanları (Breadboard, Kablolar, LED, Direnç, Buton)
  5. Arduino Nedir? Arduino Ailesi
  6. RGB LED Kullanımı
  7. Buzzer Kullanımı
  8. Mikrofon Kullanımı
  9. Temel Sensör Çeşitleri (Mesafe,sıcaklık,yağmur)
  10. Motor Çeşitleri
  11. Bluetooth ve Kızıl Ötesi Kumanda Kullanımı
  12. ln298 motor sürüş kartı
  13. servo motor
  14. Sensör kullanımı

Başvuru Şartları

Teknoloji ve bilim meraklısı hayallerindeki bilim projelerini hayata geçirmek isteyen 9-17 yaş arası tüm gençler katılabilir. Başvuru yoğunluğuna bağlı olarak seçme sınavı yapılacaktır.

Takvim

Kategoriler

  • Robotik & Kodlama
  • Yazılım Geliştirme
  • Grafik Tasarım
  • Web Tasarım & Programlama
  • Yabancı Dil
  • Oyun Yazılımı
  • Bilim ve Teknoloji
Logo

Arnavutköy’ü her alanda geleceğe taşıyacak projeleri bir bir hayata geçiren Arnavutköy Belediyesi tarafından açılan Bilişim Akademisi, çocuklarımızın ve gençlerimizin teknolojiye ilgisini çekmek, kolay anlaşılır ve eğlenceli bir şekilde teknolojik konuları sunmak amacıyla geliştirildi.

Bağlantılar

  • Eğitimler
  • Etkinlikler
  • Foto Galeri
  • Güncel
  • İletişim

BİRİMLER

  • Akademi Arnavutkoy
  • Sanat Akademisi
  • Argem
  • Kadın Kültür
  • Gençlik ve Spor

Adres

  • Telefon 444 4 597 DAHİLİ 2151

  • E-posta bilisimakademisi@arnavutkoy.bel.tr

  • Mustafa Kemal Paşa, Vadipark Bilişim Akademisi, Uzman Cd, 34275 Arnavutköy/İstanbul

© Copyright 2022-2025. Tüm Hakları Saklıdır Bilişim Akademisi

  • BİLGİ GÜVENLİĞİ
  • KVKK
  • DESTEK